Tájékoztatás e-Sziges bejelentkezés során tapasztalt hiba megszüntetésére vonatkozó intézkedésről

Tisztelt Felhasználók!

Az önkormányzati ASP rendszerbe történő eSzig-es belépéseknél tapasztalt hibával (K0517-115) kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk Önöket. 
Az Idomsoft Zrt. tájékoztatása alapján a -115-ös hibakódú bejelentkezési probléma a 2016.12.08 és 2017.02.07 között kiadott okmányok esetében fordul elő, az okmány hivatalos érvényességi ideje előtt lejáró elektronikus DS tanúsítvány lejárata következtében.
A hiba kizárólag az érintett okmányok cseréjével szüntethető meg, a hibás kártyák javítására nincs lehetőség.

A Belügyminisztérium Nyilvántartások Vezetéséért Felelős Helyettes Államtitkársága, mint a Személyazonosító igazolványért felelős terület tájékoztatása alapján a személyi igazolványok cseréjét biztosítják az érintett személyeknek, az eljárás során sem illetéket, sem más közterhet nem kell fizetni. A jelentkező hibát az eSzemélyi okmányok chipjén lévő elektronikus hitelesítő tanúsítvány (DSC – okmány aláíró tanúsítvány) lejárata okozza, melynek érvényessége megelőzi az okmány lejáratának idejét.
A hibás okmányok beazonosításához segítségként szolgál a Belügyminisztérium által megküldött tájékoztató levélben szereplő táblázat, amely az Alkalmazásközpont oldalán elérhető.

Minden önkormányzatnak saját hatáskörben szükséges felmérnie kik az érintett személyek és részükre lehetőséget biztosítani az igazolványok cseréjére. 
Kérjük vegyék fel a kapcsolatot a járási hivatalokkal az igazolványok cseréjének ütemezése érdekében.

Az ASP rendszerben a 2Faktoros azonosítás 2023. április 3-án visszakapcsolásra kerül. Az önkormányzatok részéről -  ezen időpontot követően - Jegyzői kérelmet szükséges megküldeni az ASP Hiba- és igénybejelentő alkalmazáson keresztül azon személyekre vonatkozóan, akiknél a hiba fennáll. Részükre a jegyzői kérelem alapján 15 nap időtartamra ideiglenes engedéllyel történő belépést biztosítunk az új eSzemélyi igazolvány elkészültéig.

Kérünk minden érintett felhasználót, hogy a segédletben szereplő információk alapján az okmány cseréjét szíveskedjenek elindítani. 

Megértésüket és együttműködésüket köszönjük. 

Üdvözlettel:
ASP Központ