XXIII. Önkormányzati Költségvetési és Adókonferencia előadásanyagai

Tisztelt Felhasználók!

Idén 23. alkalommal került megrendezésre Egerben a Magyar Államkincstár szervezésében az Önkormányzati Költségvetési és Adókonferencia.

Az esemény a Pénzügyminisztérium fővédnöksége mellett olyan neves előadók részvételével került megtartásra, mint a Pénzügyminisztériumot és a Belügyminisztériumot képviselő helyettes államtitkárok, főosztályvezetők, az Állami Számvevőszék igazgatója, akik szakmai tudásukkal és az átadott naprakész információkkal is emelték a rendezvény színvonalát.

A konferencián több, mint 130 önkormányzati hivatal összesen 263 munkatársa tájékozódhatott első kézből a költségvetési, államháztartási, számviteli szakterületeket, a jogszabályváltozásokat, valamint a helyi adózás aktualitását illetően, kitérve az önkormányzatok támogatási lehetőségeire is.

Az idei évben egy Kerekasztal-beszélgetés keretében ünnepeltük az államháztartási számviteli kormányrendelet tizedik évfordulóját, amelyen az előadók megosztották a résztvevőkkel az elmúlt 10 év tapasztalatait a jogszabály alkalmazásával kapcsolatban.

Az önkormányzati ASP rendszerrel kapcsolatos szakmai fórumokon az érdeklődők a Kincstár szakértőinek előadásait hallgathatták meg az ingatlanvagyon-kataszteri szakrendszer és az ipar- és kereskedelmi szakrendszer legfontosabb fejlesztéseiről, valamint az elektronikus ügyintézés keretében az űrlapok előtöltési szolgáltatásának bővítéséről.

Kiemelt figyelmet kaptak a gazdálkodási szakrendszer automatikus adatfeldolgozási funkciói, valamint a helyi adózással kapcsolatban szintén a szakrendszerben megvalósított automatizmusokat ismertették a szakértő kollégák.

A konferenciáról a média és a hivatalos szervek alábbi, megjelent hírközléseit olvashatják:

Youtube
Eger TV
Heol
Profitline
Facebook

Bízunk abban, hogy akik részvételükkel megtisztelték a konferenciát, jól érezték magukat és sok hasznos információval gazdagodtak.

A konferencia előadásaihoz kapcsolódó diasorok elérhetőek a hír alatt található csatolmányokban:

  1. dr. Berczik Ábel helyettes államtitkár, PM_A 2024. évi költségvetési törvény kiemelt céljai, főbb számai, várható változásai és A helyi önkormányzatok 2024. évi költségvetésének keretei
  2. Kivés Zoltán helyettes államtitkár, BM_Önkormányzatokat érintő aktuális kérdések
  3. Kisgergely István igazgató, ÁSZ_Az Állami Számvevőszék tapasztalatai az önkormányzati alrendszerben végzett ellenőrzésekről
  4. dr. Kokas Barbara főosztályvezető, PM_Az államháztartási szabályozás változásai, gyakorlati kérdések
  5. Gál Róbertné volt osztályvezető, Kincstár_ Személyi juttatások automatizált számviteli elszámolása az ASP Gazdálkodási szakrendszerében (KIRA és ÖNFRNET rendszerekből átvett adatok automatikus feldolgozása)
  6. Kovács Róbert, Kincstár_Az ASP Adó szakrendszerben megvalósított automatizmusok
    Vargáné Kovács Gabriella, KINCSINFO_ Az ASP Adó szakrendszerben megvalósított automatizmusok
    Korsós László irodavezető, Eger MJV PH_ASP adó szakrendszer és az automatizmusok
  7. dr. Kovács Attila ügyvéd, adószakértő_A helyi adózással kapcsolatos időszerű kérdések
  8. Szakértői szobában elhangzott előadások:

  9. ASP Ingatlanvagyon-kataszter szakrendszer fejlesztése (OSAP 1616 adatgyűjtés változásai)
  10. ASP Ipar- és kereskedelmi szakrendszer fejlesztései (OKNYIR-adatátadás és az OSAP 1726 és OSAP 2076 adatszolgáltatások változásai)
  11. Elektronikus ügyintézés, avagy az űrlapok előtöltése (különös tekintettel az ASP Adó szakrendszerre)

Üdvözlettel:
Önkormányzati ASP Alkalmazásokat Támogató Főosztály