Tájékoztatás az önkormányzati adóhatóságok által teljesítendő adatszolgáltatásokkal kapcsolatos változásokról

Tisztelt Felhasználók!

A Magyar Államkincstár Önkormányzati ASP Alkalmazásokat Támogató Főosztálya, valamint a Pénzügyminisztérium együttműködésének eredményeképpen 2024. évtől a Magyar Államkincstár az Önkormányzati Adattárház adataiból állítja elő az önkormányzatok helyi adókra vonatkozó adatszolgáltatásait (helyi iparűzési adó, termőföld bérbeadásából származó jövedelemadó, a zárási összesítők és a helyi adók feldolgozási összesítői). Az adatszolgáltatás a Pénzügyminisztérium honlapján (https://kormany.hu/penzugyminiszterium/adozas-szamvitel) elérhető útmutató alapján történik. Ezzel megszűnik az önkormányzatoknak a Magyar Államkincstár felé történő adatszolgáltatási kötelezettsége.
Az útmutatóban meghatározott adatszolgáltatások határidőben történő teljesítéséhez szükséges, hogy az önkormányzati adóhatóságoknál a feldolgozások (bevallások, pénzforgalom) naprakészek legyenek, a féléves és éves zárás határidőben megtörténjen.

Az útmutató III. pontja alapján az önkormányzatok a bevezetett helyi adók fajtájáról, mértékéről és egyéb lényeges paramétereiről (bankszámlaszámok, kedvezmények stb.) a továbbiakban is a már megszokott formában, az ÖNEGM rendszeren keresztül kötelesek adatot szolgáltatni, a „Tájékoztatás a bevezetett helyi és települési adók szabályairól” jogcím rögzítésével. Az ebben megadott adatok a https://hakka.allamkincstar.gov.hu oldalon ellenőrizhetők.
A helyi adókról szóló 1990. évi C. tv 42/B § szerinti elérhetőségi információk bejelentésére az ÖNEGM „A települési önkormányzatok adatszolgáltatása a Hivatali Kapu létesítéséről, és a Hivatali Kapu KRID azonosító kódjáról” jogcíme szolgál.

Üdvözlettel:
Önkormányzati ASP Alkalmazásokat Támogató Főosztály

Archív hír
Ki