Tisztelt Felhasználók!
Idén 22. alkalommal került lebonyolításra a Magyar Államkincstár szervezésében az Országos Önkormányzati Költségvetési- és Adókonferencia, az eddigi hagyományoknak megfelelően Eger városában.
Az esemény a Pénzügyminisztérium fővédnöksége mellett olyan neves előadók részvételével került megtartásra, mint az Állami Számvevőszék elnöke, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal elnöke, a Pénzügyminisztériumot és a Belügyminisztériumot képviselő államtitkárok, helyettes államtitkárok, főosztályvezetők és osztályvezetők, akik szakmai tudásukkal és az átadott naprakész információkkal is emelték a rendezvény színvonalát.
A konferencián 120 önkormányzati hivatal összesen 243 munkatársa tájékozódhatott első kézből a költségvetési, államháztartási, számviteli szakterületeket, a jogszabályváltozásokat, valamint a helyi adózás aktualitását illetően, kitérve az önkormányzatok támogatási lehetőségeire is. A számvevőszéki ellenőrzések mellett szó esett az egészségügyi szolgáltatások helyi átalakításáról és az elektronikus ügyintézés jövőjéről.
A nagyarányú érdeklődésnek eleget téve a szakmai szobában az Önkormányzati ASP Alkalmazásokat Támogató Főosztály szakértői tartottak gyakorlati bemutatókat az ASP rendszer használatáról és nyújtottak szakmai segítséget, ismertetve a tervezett fejlesztési irányokat.
A konferenciáról a média és a hivatalos szervek alábbi, megjelent hírközléseit olvashatják:
https://www.magyarhirlap.hu/belfold/20221129-pm
https://www.heol.hu/helyi-kozelet/2022/11/kihivasokkal-teli-idoszak-var…
http://www.tveger.hu/2022/11/30/a-helyi-adoszabalyozasok-ugye-is-terite…
https://www.kormanyhivatal.hu/hu/heves/hirek/kiemelten-fontos-a-parbesz…
Bízunk abban, hogy akik részvételükkel megtisztelték a konferenciát, jól érezték magukat és sok hasznos információval gazdagodtak.
Reményeink szerint a hagyományokat folytatva, de a jelen kor kihívásainak megfelelve a következő években is megrendezésre kerül az esemény.
A konferencia előadásaihoz kapcsolódó diasorok elérhetőek a hír alatt található csatolmányokban:
1. Dr.Berczik Ábel helyettes államtitkár, PM_A 2023. évi költségvetési törvény kiemelt céljai, főbb számai
2. Izer Norbert államtitkár, PM_A 2022_2023. évi helyi adóztatással kapcsolatos jogszabályváltozások
3. Dr.Windisch László elnök, ÁSZ _Önkormányzati ellenőrzések
4. Dr.Dukai Miklós államtitkár, BM_Az önkormányzati fejlődés irányai_ klímaalkalmazkodás és digitalizáció
5. Dr.Kádár Magdolna Katalin szakértő, OKFŐ_Az elektronikus halottvizsgálati bizonyítvány bevezetése
6. Kovács Róbert, Kincstár_Az ASP Adó szakrendszer fejlesztési irányai
Vargáné Kovács Gabriella, Kincsinfo_ Az ASP Adó szakrendszer elektronikus ügyintézés automatizálása
7. Dr.Kokas Barbara főosztályvezető, PM_Az államháztartási szabályozás változásai, gyakorlati kérdések
8. Osgyáni Judit osztályvezető, PM_Fórum az államháztartási számvitel időszerű kérdéseiről
Gál Róbertné osztályvezető, Kincstár_Az államháztartási számvitel időszerű kérdéseiről
9. Kanyó Lóránt főosztályvezető-helyettes, PM_A helyi adóztatást érintő jogszabályváltozások
10. Vágujhelyi Ferenc elnök, NAV_Mélytanulási módszerek a közteherviselés szolgálatában
Szakértői szobában elhangzott előadások:
11. Hagyatéki leltár elkészítése gyakorlati bemutató
12. Az AVDH-DHSZ elektronikus aláírás használata az ASP rendszerben
13. Közhatalmi bevételekhez kapcsolódó bizonylatok rendezése az ASP gazdálkodási szakrendszerben az „egy követelés – egy bizonylat” elv alapján
14. A elektronikus fizetési szolgáltatás integrációja az ASP gazdálkodási szakrendszerben
15. Az elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó fejlesztések, avagy a rendelkezési nyilvántartás és az elektronikus fizetési szolgáltatás integrációja az ASP rendszerben
Üdvözlettel:
ASP Központ